vrijdag 22 mei 2015

Schaatsen, groen = Verspillen. Recht praten wat krom is = Bedrog. NRE terrein: Een BMX parcours!

David en ik zaten gisteren weer eens aan tafel. We lazen wat hippe artikelen, over de design stad in de hak van Nederland.
"Het gonst in de buurt", zei ik. "Het schijnt zo te zijn dat de Gemeente veel geld over heeft".

David keek mij aan. Stopte met het onderzoekend peuteren in zijn neus. "Lul niet man. Verspilling en bedrog bedoel je!"
"Wat bedoel je daarmee? Dat jouw peuteren efficiënt is?"
"Ja!" David sloeg het Eindhovens Dagblad open en liet mij de actualiteit zien. "Dit college sluit de schaatsbaan!"

"Heel begrijpelijk, maar niet zeker", zei ik. "Het geld is op. Het businessmodel Eindhoven stopt, werkt niet meer." "Wat ze doen, is simpel maar listig", zei ik.

Voorbeeld. "De Gemeente zit financieel zwaar in Strijp-S. Dat zei de accountant in 2013 al. Risico: € 60 miljoen. Toen...

"Het college hoort ondertussen de vrolijke schaatsers aan, maar gaat niets doen. Let op.
Dit college slijpt haar eigen ijzers... Kluunt gewoon door.
Door nu die skaters naar de oude schaatsbaan te loodsen, kunnen ze dat 'Area51' gevalletje slopen. Eindelijk extra betaald parkeren invoeren of weer nieuwe flats bouwen. De kompanen 'bouwwereldvrienden' zullen tevreden zijn. Zelf blijft men op het pluche zitten."
David vloekte. "Als dat echt waar is, dan is dat echt bedrog!"
"Het is maar hoe je het bekijkt David", zei ik. "Men zegt in Eindhoven dat dit politiek is."

David wreef woest over zijn wang, schudde zijn hoofd. Zijn krullen golfde donker ondoorgrondelijk.
"Ik dacht meer aan die andere wethouder", zei David. "Die stond recentelijk een partij ouderwets te liegen. Recht lullen wat krom is!"
"Wie dan", vroeg ik? "Die van vastgoed, die nog contracten heeft in guldens.. Die zei iets totaal anders dan normale burgers namelijk wel zien, lezen en begrijpen." "Dat je vandaag de dag op vastgoed afboekt en je verlies neemt in deze tijd!"
"Nee, dat 'menneke' hield een broodje aap verhaal. Onbetrouwbaar. Ik vraag me echt af of hij ooit zijn school heeft afgemaakt!"

"Nou ,dat is wel weer genoeg zo David, voor vandaag, je bent lekker positief!" "Jij wilt overal vijanden maken, hé!"

"Nee man, 'ze' zijn echt dom! Kijk; wat zie je hier? Een foto uit 2013, gewoon hier in de buurt."
 
Dat is de Dommelhoefstraat waar een boom stond. Juist ja: De Gemeente onderhoudt het groen slecht. Deze viel om. En wat doet de Gemeente Eindhoven? Zij doet haar plicht, en maakt de stoep definitief dicht... "Het is alweer twee jaar geleden."

"En dan deze twee foto's", zegt David. Mei 2015.
"Betaald parkeren op het NRE terrein wordt ingevoerd. Kijk bij die zandbergen staat een automaat." "Wat doen die zandbergen op dat zeer ernstig vervuilde NRE terrein, vroeg ik?"

David: "Die ontzettende @#U#@*S! zetten bakken met groen en modderig zand op één van de giftigste terreinen van Eindhoven!" Dat spoelt uit, #$%RE#^%T!


"Weet je wat dit betekent, David?" Ik lachte vanwege de kneuterig, troosteloze aanblik.
"Het lijkt op een skate of BMX parcours. Wouw! Probleem van het college opgelost! Ik zit er helemaal naast!"

"Ja, natuurlijk", siste David met zijn rode kop. "Verspillen en nog meer list en bedrog plegen!"
Die schaatsers moeten dit zien! Er gaat zo voor meer dan € 50.000,- worden verspild!
Ze zetten het hele terrein vol...!

Ik bleef maar lachen. "Het komt goed David. Dit gaat ons echt alleen maar helpen, geloof me. Het is tijdelijk."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten